Tuesday, March 12, 2013

D.I.Y props for photobooth

Assalamualaikum & hello semua..

My sister's wedding baru selesai last 2 weeks. Tapi saya baru nak update pasal props photobooth that i made by myself. Yup..D.I.Y je.. very easy..and murah je overall cost.

Apa yang saya guna?

1) Marker pen color - color (boleh rembat adik, kakak, abang or kawan punya..ngehngehngeh..)
2) Kertas kadbod keras (yang color hitam tu, sekeping RM0.70 & saya guna 4 keping, A4 size)
3) Kertas A4 putih (untuk print gambar props)
4) Printer & color ink :-)
5) Siccors, cutter
6) Gam & seletape

Steps:
1) Buddie-buddie with Mr Google and search for 'free props for photobooth' or 'D.I.Y props for photobooth' or terpulanglah apa-apa keywords yang nak try

Antara link yang saya jumpa

2) Pilih mana-mana yang berkenan and print actual size. Cara saya, print color terus. Make sure ink in good condition supaya outcome cantik.
3) Potong ikut bentuk and tampal atas kadbod keras.
4) Potong kadbod keras ikut bentuk yang props yang ditampal tadi. Tampal guna gam.
5) Ambil lidi/buluh satay (size panjang). Saya guna 2 lidi, lekatkan dua-dua supaya senang nak pegang nanti. Then tampal kat belakang props supaya jadi handle.Saya lekat guna seletape je.

Hasilnya:
 **sorry yer..gambar taken using my note yg battery masa tu dah kong sangat-sangat..so no flash & minimum quality


Selamat mencuba lovelies!

xoxo, fadh hassan

No comments:

Post a Comment

linkwithin